2008. június 28., szombat

Pálfi Balázs: Sex&City & Karamell!

„Helló cicamacs vagyok és SZ&NY függő...” Pálfi Balázs kirúgja a labdát a pályáról, lelki finomságra vágyik, női mozikban találja meg. A női filmek biztonságosak, érzelmekről szólnak, együttérző és elfogadó mentális klímát közvetítenek: ezt gyakran nem könnyű megérteni...

Pálfi Balázs: Sex&City & Karamell!

1. Szex és New York (Sex and the City) színes magyarul beszélő amerikai vígjátéksorozat, 1998. 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

Mivel ily hívogatóan ajánlották, és persze néha rákattantam a TV-ben is, hát egye fene, gondoltam, megnézem. Az aktusra június 11-én került sor, akkor a futball EB már több napja kiszívott minden nem gömbölyű életerőt a világból, és nem tudtam ellenállni a kedvesem csábításának. 19.00 perc helyett néhány perc késéssel beültünk Budapesten a Corvin mozi Korda termébe (bal 7.sor 6. szék; bal 7.sor 7.szék). Ugyan kicsit gyanús volt a nézői „felhozatal” – nagyon sok nő várakozott az előtérben, de bent egészen biztos voltam abban, hogy jó helyen járok. A közönség kb.90%-a nő volt. A film az én kategorizálásom szerint szv, azaz szentimentális vacak. Ez még mindig jobb, mint az szsz (szentimentáis szar).
Úgyhogy nem is ragozom tovább, hanem idézek NEM a mozifilmhez jött internetes hozzászólásokból néhányat, a legjellemzőbbek közül.

Szerintem a világ legjobb sorozatáról van szó! Az összes részt megnéztem már vagy 50x és örök kincs is marad a gyűjteményemben - mint ahogy a film is -, de ez a mozifilm.... Méltó befejezése a sorozatnak!!! :) Ezt is többször mint többször meg fogom nézni... ;)

nekem annyira nem jött be annyira ez a sorozat.. de azért nem rossz..

Sziasztok! Két napja láttam a filmet, maradandó élmény volt! SJP alakítása nagyon jó a sorozatban is ő volt a legjobb, de a filmben felülmúlhatatlan! Imádtam a sorozatot, minden részét láttam többször is. (Mondjuk amit a Viasat csinál ezzel a vagdosással meg az össze-vissza ismétlésekkel, az nem kicsit rontja az élményt!!)De ez a film méltó lezárása volt ennek a történetnek, és várakozáson felülni nem "csak csajos" lett. Tartalmas és elgondolkodtató, megindító sztori. Mindenkinek ajánlom.
de hogy Sarah Jessica Parker szegény mennyire csúnya:Oviszont az alakítása felejthetetlen, nagyon jó film, bár kiváncsi lennék az eredetire is, mert alapból nem szeretem túlzottan a szinkronos filmeket...

Oda vagyunk a sex és new york sorozatért.De nem találjuk boltokban sehol az évadokat.Az összeset megvennénk tudtunkal 7 évad van.Segitenétek hol tudnánk megvenni?Fontos lenne,szülinapi ajándéknak szánjuk.Ha tudtok segiteni kérlek titeket irjatok levélben.

Ki jön el velem majd a filmbemutatóra?Egyedül még is csak gáz beülni egy nem igazán férfias filmre!:Dű

Hali lányok! Szégyen,vagy nem szégyen,férfi létemre én is nagy Szex és New York rajongó vagyok!Kicsit hasonló az életem mint az övék,csak férfi változatban.:)
nem tudja valaki,hogy mi volt az a zene,ami a legutolsó részben ment,amikor Carrie és Big először csókolóztak?Ja,meg amikor Carrie futott a partijára?Fontos lenne,ha valaki tudja küldje el nekem is

mióta a párom letöltötte nekem az összes évadot más nem csinálok csak ójra és újra nézem az összeset:) Szóval helló cicamacs vagyok és SZ&NY függő. azt imádom hogy leginkább hogy a tipikus csajszis gondokat dolgozza fel, és hát valljuk be a pasiknak nehéz dolguk van:)

Sziasztok Szex és New York függők!!!Nekem bejött az, hogy csak a sorozat végére tudtuk meg Big nevét. DE az nem, hogy olyan elcsépelt módon jöttek össze Carrie-vel. Én nem hiszek benne, hogy kb fél év múlva döbben rá valaki, hogy mégiscsak meg kell keresnie az illetőt. Szerintetek van ilyen?

férfi létemre imádtam ezt a sorozatot. sjp a leggyönyör?bb nôk egyike!mellesleg tudja valaki, miért nem megy a http://www.sex.xxx.hu/ oldal? tennnap még ment délután :-(



A Szex és New York tipikusan olyan sorozat, amire nagyon kevés a 12-es korhatár, de a 16-ost kicsit soknak tartják. 14 évtől talán már emészthető lenne a sorozat, de olyan besorolás már nincs. Ezért helyeslem a light-os ismétlést, ha rendesen kivágják belőlük a szexuális jeleneteket és a trágár párbeszédeket. Így a fiatalabb tinik is tudják élvezni a sorozatot "károsodás" nélkül.

A világ legjobb sorozata, nem bírom megunni! A ruhák, a cipők, prada, manolo blanik, dolce.. hmm:) vannak részek amiket már 4-5x láttam fejből tudom de még igy is élvezem. Nézzétek, ahol és ahogy csak tudjátok.

Tökjó sorozat, szerintem;) Az elején még voltak előítéleteim mert azthittem egy ilyen lötyi sexmániás, gyenge poénokkal és gondolatokkal ellátott film...De a végén tisztára jók szoktak lenni azok az összegző gondolatok na meg közbe a poénokon halálra röhögöm magam:):)Mondjuk Samantha néha túl erőltetett de azért megvagyok vele:)

Látáttok azt a részt amikor a füves fiatal sráccal volt együtt?Nagyon gáz volt, hogy kivágták a végét. Baszus semmi sex nem volt benne, és kivágták azt a részt, hogy rákeni a csajra a fűt, és ő meg azt mondja: "Igen az enyém... és hülye lennék itt hagyni" :)) Akkora sz*r ez a light, akkor akadják késöbb, még az is jobb lenne!!!

szerintem meg csinálhatnának egy filmet belőle!!!!!de igaz,elég hülyén adják le az epizódokokat!!!!szóval ez az egész igy egy nam sz*r!!50-szer adják le ugyanazt!!!!szóval erről ennyit!!!igaz hogy csak 13-éves vaok,de baromi jó!!!én imádom!!főleg Carre ruhájit!!
Szerintem ez az első igazi sorozat ami szinte csak nőkről szól és nagyon sikeres lett...én imádom:)Kár h vége:( Én a szókimondóságáért szeretem és azért mert nem egy bugyuta sorozat...

A fenti fórumozó hozzászólással kezdődött a szövegtenger 2006. január 22-én. Az utolsó 2008 június 23-án íródott – lásd, az elsőként idézettet. No comment.


2. Karamell (Sukkar banat) - színes feliratos francia-libanoni romantikus vígjáték, 95 perc, 200712 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

A Karamellre majd, hogy nem véletlenül ültünk be a Művész mozi Chaplin termébe június 16-án. Akkor már javában üzemelt az EB, semmi különös. Nem a lustaság miatt teszem, hogy itt is fórumozókat idézek, hanem mert nagyon pontosan jellemzik a filmet, és talán nem kell majd az ócska, de jó előre kitalált poénommal poénkodni: a Szex és Nyew York szex és Nyew York, viszont a Karamell sokkal több, mint ha ez lenne a címe: Szex és Bejrut… mert nem az.

FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál: KARAMELL FilmrendezőNŐ: hát ilyet sokat láttunk már. Na de libanonit?!? Na de, aki a főszereplő egybenés ennyire gyönyörű...?!? Na de..., illetve gyorsan tanuljuk meg: Nadine Labaki éppenolyan ragyogó színész, mint amilyen rátermett rendező! Kicsit franciás a nyelv, a stílus, de magasan veri a francia közönségfilmet, finom, árnyalt, arányos és bájosan találékony. Plusz két fiatal szépség és két érett hölgy,kívül-belül gyönyörűségesek. Semmi szex, hála a bigott keresztyén és mohamedán vallásnak, törvénykezésnek, de sokkal többet ér az a végtelenül gyengéd erotika, amely a cselekmény hajtóereje. RE-floráció a műtőben, kedves mosolyú rendőr az utcán és a leszbikus szerelem kezdeteinek lebegő költőisége. A vágyakozó rendfenntartó kitartó leskelődés után bemerészkedik a szépségszalonba és férfiúi díszét áldozza a szőrtelenítő tündérek oltárán... A gyantahelyettesítő karamell, a bosszú és a szeretet édes eszköze reccsenve tép és húz, igazán kedvünk lenne belekóstolni ebbe a hiper- kommunikatív mesterségbe. Operatőrileg nagyszerű a film, kimunkált közeliek mesterien vá-gott folyama, a zene meg arabosan érzelmes, mégse olcsó. Humor, kedvesség, a hétköznapok bölcs derűje, hát Bejrutban még tudnak élni az emberek...?!? Ideje lenne országot váltani kozmetikusnak nem biztos, hogy elmehetnénk, de oda még rendőrnek is szívesen. Lehetőleg a szépségszalon utcájába...

cicavirag: Libanonban nem (jórészt nem) arabok élnek, hanem föníciaiak. Moszlim nem egyenlő arab, a világ összes moszlimja közül 17 % mindössze az arabok aránya.De a film tündéri :)

efes: Te hozakodsz elő állandóan arab menyasszonyoddal, én csak azt mondom, ebben a filmben semmi "iszlámosdi" nincs. Az ég adta világon semmi.

desertrose: Nem kívánok vitába szállni, mert még véletlenül sem erről kell, hogy szóljon ez a fórum. A filmről alkotott véleményeknek kell teret kapniuk. Muszlim menyasszonyom révén jó néhány jellegzetesen arab vonás visszaköszönt a filmből, amit pl. Nyírábrányban nem tapasztaltam, de ezt csak a hasonló helyzetben lévők érzékelhetik. A lényeg - függetlenül a vallástól és társadalmi helyzettől - hogy ez egy jó, élvezhető film. Ha netán van még mondanivalód, kérlek, Te is magával az alkotással kapcsolatban tedd.

Aztán itt megszakad a Karamellről való fórumozás. Abban biztosak lehetünk, hogy a populáris Sz és Ny a nézők sokszorosát vonzza a mozikba, miközben pontosan tudható: értéke nem hasonlítható össze a Karamellével – már csak azért sem, mert az Sz és Ny azon kívül, hogy dokumentálja saját (média) korát, az alsó átlagtól szemernyit sem magasabb esztétikai értéket nem hordoz. Korrekt, dögunalmas dolgozat. A Karamell izgalmas képi világú, meglepő dramaturgiájú, nagyon jól átgondolt értékhordozó munka.

Nők! Férfiak! Emberek! Nézzetek inkább Karamellt! De a foci EB-től azért mindkettő jobb...

Nincsenek megjegyzések: