Április 22-től elérhető a neten a Kurt Lewin Alapítvány által készített segédanyag, mely a cigány népismeretet oktató pedagógusok mellett más tanároknak is segítséget nyújt napi munkájukhoz. Hiszen cigánysággal kapcsolatos kérdések és témák magyar, történelem, művészeti vagy éppen osztályfőnöki órákon is felmerülhetnek.A jelenlegi oktatásban meghatározó, kultúrtörténeti nézőponttól eltérően az anyag aktuális társadalmi ismeretekre, problémákra valamint a tanulás módjára koncentrál. Az önálló gyűjtőmunka, csapatban való együttműködés vagy éppen a nyílt vita ugyanis - akárcsak más tárgyaknál - itt is a személyes megismerést, megértést, a kritikai gondolkodás fejlődését szolgálják.
"A jelenlegi társadalmi helyzetben a pozitív cigány identitás valamint a hiteles cigánykép kialakulása egyaránt fontos kihívást jelent a kisebbségi és többségi oktatás számára. A közbeszédben egyre inkább összemosódnak a hátrányos helyzetű csoportok jellemzésében a kulturális és a társadalmi tényezők. Fontos, hogy a középiskolás fiatalok meg tudják különböztetni a hátrányos élethelyzet és a cigány kultúra jelenségeit. Az aktuális társadalmi jelenségek megértését a cigány zenére vagy éppen népi mesterségekre vonatkozó történeti ismeretek kevéssé segítik elő." - nyilatkozta Cake Baly Olivio, a segédanyag szerkesztője.

A 7-12. osztályos tanulók oktatásához készült segédanyag óravázlatokat, feladatokat, fogalommagyarázatokat, multimédiás eszközöket, gyűjtőmunkára és demokratikus vitára alkalmas módszereket egyaránt tartalmaz. Kialakítása során a Kurt Lewin Alapítvány munkatársai gyakorló pedagógusok internetes fórum valamint fókuszcsoportos beszélgetés keretében kifejtett igényeire, pozitív tapasztalataira is építettek. A segédanyag a jövőben felhasználókkal közösen szerkesztett népismereti tudástárral is bővülni fog a romapage.hu weblapon, ahová a diákok gyűjtései is felkerülhetnek. A program az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával valósult meg.
A segédanyagról és a programról Illés Márton tud beszámolni.
"A jelenlegi társadalmi helyzetben a pozitív cigány identitás valamint a hiteles cigánykép kialakulása egyaránt fontos kihívást jelent a kisebbségi és többségi oktatás számára. A közbeszédben egyre inkább összemosódnak a hátrányos helyzetű csoportok jellemzésében a kulturális és a társadalmi tényezők. Fontos, hogy a középiskolás fiatalok meg tudják különböztetni a hátrányos élethelyzet és a cigány kultúra jelenségeit. Az aktuális társadalmi jelenségek megértését a cigány zenére vagy éppen népi mesterségekre vonatkozó történeti ismeretek kevéssé segítik elő." - nyilatkozta Cake Baly Olivio, a segédanyag szerkesztője.
A 7-12. osztályos tanulók oktatásához készült segédanyag óravázlatokat, feladatokat, fogalommagyarázatokat, multimédiás eszközöket, gyűjtőmunkára és demokratikus vitára alkalmas módszereket egyaránt tartalmaz. Kialakítása során a Kurt Lewin Alapítvány munkatársai gyakorló pedagógusok internetes fórum valamint fókuszcsoportos beszélgetés keretében kifejtett igényeire, pozitív tapasztalataira is építettek. A segédanyag a jövőben felhasználókkal közösen szerkesztett népismereti tudástárral is bővülni fog a romapage.hu weblapon, ahová a diákok gyűjtései is felkerülhetnek. A program az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával valósult meg.
A segédanyagról és a programról Illés Márton tud beszámolni.






Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése